2 Şubat 2009 Pazartesi

Ilik Naklinin 13ncu gunu

Bugun, hastaneye girisinin 21nci, ilik nakinin ise 12nci günü.
Bekleyisimiz hala devam ediyor.
01 Subat 2009, Pazar
Evden ayrilali bugun 20 gun oldu.
Lara'nin 4 yasindaki kucuk kardesi Ilayda, Lara'yi cok ozluyor. Ilayda daha onceleri hastanede ziyaret ettigi ablasini artik neden ziyaret edemedigini anlayamiyor.
Lara'ya dun, 4ncu trombosit infüzyonu yapildi. Bugunlerde pek uyuyamiyor Lara. Gece yarisi uyanip "Harika... saat gecenin 3'ü, ve ben tamamen uyanigim..."
29 Ocak 2009, Persembe
Ilik naklinin 9ncü günü.
Dün 3ncü trombosit infüzyonu yapildi. Yarında 2nci al yuvarlar infüzyonu yapılmasi planlanıyor. Sacları, kasları, kirpikleri tamamen döküldu. Çok yorgun ve canı çok sıkılıyor artik. Bolca Tv ve film seyrediyor.
Banyo yapmadan önce, Lara'nin gögsünde takili olan sondayi, sudan korumak icin, su gecirmez bir bantla kapliyorlar. Bugün banyo sonrasında, bu bantı çıkarırlarken, radyoterapinin günes yanıgı etkisi yaptıgı cildi de bantla beraber soyulunca, Lara'nin morali çok bozuldu ve çok üzgündü..."Eskimis, yıpranmıs oyuncak bir tavsana benziyorum"
26 Ocak 2009, Pazartesi
Lara'in tekrar uzamaya baslamis olan saclari, Ilik nakli oncesinde uygulanan, 5 gunluk radyoterapi ve 3 gunluk agir kimoterapi sonucunda tekrar dokulmeye basladilar. Lara, saclarinin tekrar uzayacagini biliyor, bu habere de alısmıs gibi gorunuyor.
25 Ocak 2009, Pazar
Ilik naklinin 5ni gunu.
2nci kez trombosit infüzyonu yapıldı. Kan ve alyuvar infuzyonu da yapılacak. Yeni kök hücrelerinin, kendi kendine yeni kan hücreleri üretmeye baslamasına kadar bu infüzyonlara ara sıra devam edilecek.
24 Ocak 2009, Cumartesi.
Cok yorgun hissediyor ama genelde iyi.
Migde bulantıları ve her an kusma korkuları devam ediyor. "ya kusarsam diye yemek yemeye korkuyorum, ya da kusarsam, yemek yiyemiyecegim diye korkuyorum"
Ihtiyaci oldugunda, bir dugmeye basarak agrı kesici alabilecegi PCA pompası takıldı.
22 Ocak 2009, Persembe
Migde bulantilari agirlasti. Kaninda ki trambosit degerlerinin dusuk olmasindan dolayi kaynaklanan burun kanamalari. (Trombosit(Platelet) veya kan pulcukları kan pıhtılarının oluşumunda görev alan hücre parçalarına verilen isim). Migde ve karin agrilari devam ediyor. Lara'ya aci ve rahatsizlik veren, ağız ve bogaz icinde iltihablasma basladi. Morfin verilerek aci indirilmeye calisilidi ama o'da kasintiya sebep veriyor. Lara moralini yuksek tutmasina ragmen, yan etkilerin, tedavinin, ilaclarin verdigi rahatsizliklar artipda, vucudundaki farkliliklara sahit olunca, endiselenip korkmuyor degil. "Anne-baba, bana neler olacak?". Ama O anlarin haricinde, Lara yine kendisi olmayi basarabiliyor, bildigimiz, cilgin, komik, geveze, yaratici, hayat dolu Lara...

Ilik naklinden hemen once, 20 ocak'da uyurken cekilmis.28 Ocak 2009, ablam hastanede, ben Hollanda'da ki evimdeyim, skype yapiyoruz. Lara arka planda uykusuz gecen bir gecenin ardindan derin derin uyuyor. Ablam bana, "gozun Lara'da olsun, ben yiyecek birseyler alip geliyorum, birsey olursa sms gonderir haber verirsin". "ok" diyorum ve aynen yukarida ki goruntuyu yaklasik yarim saat seyrediyorum:) Bir ara sikintidan, internetde dolasmaya basladim. Ne kadar yoktum bilmiyorum ama, bu kareye geri dondugumde, Lara yataginda yoktu, yatagi yapilmis, temizlikciler yerleri siliyordu. Panikle ablama sms attim. O sirada Hemsireyle konusan ablam gulerek hemsireye aciklama yapiyor "kardesim Hollanda'dan skype vasitasiyla Lara'ya bakiyor, Lara'yi kaybetmis, gitmem gerek", hemsire ne tuhaf oldugumuzu dusunup gulumsuyor. Lara'yi ise diger hemsire ile tuvalette buluyoruz. eee Hollanda'dan San Francisco'ya skype vasitasiyla baby-sitter lik yaptirirsan, hizmetin ancak bu kadarini alabilirsin.

2 yorum:

ARZUM dedi ki...

nalan herzaman cok komik bir kızdın sen. cok guldum bu hikayeye ben.ne alaka deme ama aile olmak cok guzel fikri gecti okup gulumserken

Unknown dedi ki...

Çok hoş bir anektod olmuş, teknoloji böyle bir şey işte. Yüzlerce km öteden birbirmizi anlayabiliyoruz. Sevgiler